wtorek, 20 października 2015

Autumn.

Długi, jesienny wieczór. Za oknem deszcz i smutna szarość. Co robić? Najlepsza odpowiedź: nic. Przy takiej pogodzie nikomu się nie chce robić kompletnie nic. Najchętniej leżelibyśmy całe dnie i nie ruszali się z domu. Niestety każdy z nas ma swoje obowiązki i musi udać się do pracy, bądź szkoły.
Jesień jest piękną porą roku, jeśli tylko nie pada deszcz. Gdy pogoda jest w miarę dobra, to jesień nabiera uroku. Jednak jest to okres czasu, gdy wiele osób dopada tak zwana jesienna depresja. Jak się jej nie dać? To pytanie dręczy dużą ilość osób i często trudno jest na nie odpowiedzieć. Najważniejsze to nie zapominać o uśmiechu, gdyż jest on podstawą do prawidłowego funkcjonowania. Często patrząc za okno nie mamy w głowie żadnej pozytywnej myśli, a wszystko co wytworzy się w naszym mózgu to negatywy. Jednak z uśmiechem łatwiej jest przeżyć szary dzień. Uśmiech nic nie kosztuje, a pomaga. Uśmiech do nieznajomej osoby może sprawić, że uwierzy ona w istnienie dobrych ludzi. Być może spotkasz na swojej drodze kogoś, komu będzie brakowało sił, a Twój uśmiech przywróci tej osobie sens życia. Nigdy nie wiemy co się może zdarzyć. Czasem zwykłe "dzień dobry" na ulicy może rozjaśnić mrok jesiennego dnia. Nie pozwólmy, aby jesienna depresja dopadła nas wszystkich. Pokażmy ludziom, że da się ją pokonać! Uśmiechajmy się do ludzi w autobusach, na ulicach, w sklepach. Zamawiając jedzenie użyjmy słowa "poproszę", odbierając je powiedzmy "dziękuję", życzmy komuś miłego dnia. To wszystko to jedynie małe gesty, które pozornie nie znaczą nic, lecz często mogą być dla kogoś istotnym momentem dnia. Pokażmy, że jesteśmy osobami miłymi i kochanymi! Nie róbmy z ponurego jesiennego dnia jeszcze gorszej masakry, rozjaśnijmy świat uśmiechem! :)
A co robić, gdy za oknem deszcz, a my siedzimy w domu nie mając nic do roboty? To proste! Wystarczy kocyk/kołderka, herbatka/kakałko, książka/film i kot/pies. Zwyczajne czynności nabierają większego znaczenia, gdy wszelkie atrakcje życia są dla nas wyłączone. Polecam również robienie różyczek z liści. Nie są one trudne do zrobienia, a jako ozdoba spełniają swoją rolę perfekcyjnie. W dodatku wnoszą do pomieszczenia zapach prawdziwej, pięknej jesieni. Oczywiście liście musimy zebrać jeszcze przed deszczowymi dniami, dlatego sprawdzajmy prognozy pogody! Niestety obecnie u mnie ten deszcz pada i nie mam możliwości zrobienia różyczek, lecz gdy tylko uda mi się je stworzyć, pokażę je Wam, abyście mogli zobaczyć w jaki sposób możliwe jest wniesienie odrobiny jesieni do pokoju.
A Wy jakie macie sposoby na jesienną słotę?
Uśmiech i lecimy na pozytywnie! :)

14 komentarzy:

  1. Moim sposobem jest usmiech, napiety grafik i codziennie szklanka zenszeniu polecam! :D
    Jesien strasznie wysysa ze mnie energie do zycia :/ Ale i tak ja lubie! :D

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uśmiech sposobem na wszystko! :)
      Owszem, jesień wykańcza, ale ma swój urok, mimo wszystko!

      Usuń
  2. Ja uwielbiam jesień <3
    Ale wtedy często choruje katar, ból gardła itd.
    Jesień to jest taka fajna pora, nie umiem do końca tego wytłumaczyć.
    Ja po prostu staram się patrzeć optymistycznie na tą pogodę i powiem że jeśli ładnie się ubiore tak odpowiednio ubiore do takiej jesieni to mi od razu lepiej ^^

    Pozdrawiam~

    http://asaminach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę zdrowia w tym roku, obyś jak najrzadziej chorowała! :)
      Też lubię jesień, ale gdy zaczyna padać deszcz to jakoś opuszcza mnie optymizm, niestety. :/
      Również pozdrawiam. :)

      Usuń
  3. Lubię jesień za to jaka jest piękna, go krajobrazy w tym czasie
    bardzo mnie inspirują. Ale nienawidzę jej za chłód i za to ze zawsze w tym okresie
    jestem chora. Jednak z jesienią zawsze sobie radzę :) kołdra, coś ciepłego do picia,
    film i kot -to oczywiście mój typ i sposób jeden z wielu, ale ukochana osoba obok, która
    mnie przytula i ogrzewa swoim ciepłem powoduje że nawet zima by się roztopiła :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, jest piękna. ;)
      Życzę zdrówka w tym roku! :*
      Oj tak, ukochana osoba obok to najlepszy sposób, ja niestety muszę się zadowolić kotem. :/
      Również pozdrawiam i zapraszam do regularnego czytania postów. :) :*

      Usuń
  4. Dokładnie, jesień jest cudowna ;)
    Dobrej Nocy!
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy tylko dostrzec jej urok. :)
      Dziękuję, wzajemnie!

      Usuń
  5. Jest dokładnie tak jak napisałaś - jesień jest piękna, kiedy nie pada deszcz :) U mnie dawkę energii dodaję ulubiona muzyka. Świetnie się sprawdza w porannej drodze autobusem do szkoły, kiedy jestem jeszcze zaspana. Polecam Open FM KLUB 80 :)
    http://inspirationforlife.byania.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety od kilku dni ten deszcz jest obecny. :/
      Skorzystam z polecenia, może akurat mi się spodoba! :)

      Usuń
  6. Ja jesieni nie na widzę za to że wszyscy chorują :")
    Uwielbiam ją tylko za te deszcze za oknem, siedzeniu pod cieplutkim kocykiem jest czymś co uwielbiam.
    Z chęcią bym zobaczyłam te różyczki z liści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się je zrobić i Wam pokazać jeszcze w tym tygodniu. W ostatnim nie bardzo miałam czas, lub padał deszcz i liście były mokre. :( Zaglądaj tu i sprawdzaj, pojawią się niedługo! :)

      Usuń